MERKIDENTITEIT VERBETEREN DOOR MIDDEL VAN EVENTS
Een evenement is hét middel om jouw doelgroep kennis te laten met jouw merk. Je staat direct in contact met jouw klant, dit zorgt ervoor dat boodschappen overgebracht kunnen worden zonder ruis. Het organiseren van een brand event betekent het creëren van een onvergetelijk moment, waarop alle zintuigen worden geprikkeld. Je wilt dat de gast het merk beleeft. Positieve belevingen met betrekking tot jouw merk zorgen voor een sterke merkidentiteit.
WAT IS MERKIDENTITEIT?
Merkidentiteit is de manier waarop jouw bedrijf zich uit naar de consument. Of terwijl: de buitenwereld laten zien waar jij voor staat als bedrijf. Het kan zijn dat jouw doelgroep precies weet wat jij doet en waarom je dit doet. Wanneer dit niet duidelijk is, kan het enorm ingewikkeld zijn om dit wel duidelijk te krijgen bij je doelgroep. Fysiek contact met jouw merk, bedrijf of product is dan vaak de beste oplossing. Door middel van live communicatie ben je in staat om je doelgroep fysiek met jouw bedrijf in contact te brengen. Bovendien creëer je er een belevenis bij. Hiermee zorg je ervoor dat de doelgroep een beeld en een gevoel krijgt bij jouw merk. En dit kun je natuurlijk een positieve lading geven.
WAAROM DE MERKIDENTITEIT VERBETEREN?
Dit is een vraag die wij regelmatig horen. Het is belangrijk dat jij de gewenste indruk achterlaat bij jouw klant, zodat jouw boodschap duidelijk overkomt en je de juiste houding ten opzichte van jouw merk of product kunt creëren.
HOE KUN JE DE MERKIDENTITEIT VERBETEREN?
Een belevenis creëren is één. Een blijvende verandering in houding van je doelgroep creëren is waar het echt om draait. Voor het beste resultaat is het van belang dat het evenement aansluit bij de communicatiestijl, visuele elementen als lettertype en kleurstelling, je logo en beeldmateriaal. Ook kan het organiseren van een brand event een uitkomst zijn wanneer je je merkidentiteit wil veranderen. Op deze manier maken jouw gasten op een unieke wijze kennis met jouw nieuwe look and feel.
ONTRACK MODEL
Om resultaat te waarborgen is het van belang dat er strategisch te werk wordt gegaan. Ons eigen ontwikkelde OnTrack model faciliteert campagnematig werken en zorgt ervoor dat doelstellingen, doelgroepen, communicatiekanalen en boodschappen helder zijn. Zo kan het evenement nog effectiever ingezet worden.