Om het maximale uit je evenement te halen is hoge opkomst een must. Wij geven je een aantal handvaten voor hoge opkomst op jouw evenement.
VROEGTIJDIGE COMMUNICATIE ZORGT VOOR HOGE OPKOMST
Om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk mensen naar jouw evenement komen is het belangrijk dat jij dit op tijd met je gasten communiceert. Geef je gasten ruim op tijd aan wanneer het evenement plaats gaat vinden, zodat zij er rekening mee kunnen houden in hun agenda. Daarbij is het ook van groot belang dat je weet wie je uitnodigt. Benader de juiste persoon met een persoonlijke prikkelende uitnodiging.
DE AVOND IN GROTE LIJNEN
Vertel je publiek in grote lijnen wat er staat te gebeuren. Mensen willen graag weten wat er te doen is op het event en houden er niet van dat dit volledig geheim gehouden wordt. Kleine verrassingselementen zijn een leuke toevoeging, maar houd niet alles achter.
DOORDACHTE COMMUNICATIE IS ÉÉN VAN DE BELANGRIJKSTE PEILERS VOOR HOGE OPKOMST
Naast dat je publiek graag wil weten wat er staat te gebeuren, is het belangrijk dat je zelf goed weet wat de precieze invulling van je event is. Om je hier een handje bij te helpen hanteren wij onze eigen ontwikkelde On Track methode. On Track zorgt voor maximale impact bij jouw doelgroep. Ruim 40 jaar ervaring heeft ons geleerd dat gedragsverandering pas komt na minimaal zeven contactmomenten. Door middel van het On Track communicatiemodel plannen wij alle contactmomenten met je doelgroep. Een event heeft pas écht impact als het onderdeel is van een groter geheel.
STUUR REMINDERS
Heb je geen reactie ontvangen op de uitnodiging die je hebt verstuurd? Het kan zijn dat je ontvanger hem even heeft geparkeerd en vervolgens vergeten is. Stuur een reminder en neem eventueel telefonisch contact op. Niet iedereen reageert op een digitale uitnodiging. Met een belletje trek je de twijfelaars vaak wel over de streep!