“GROEN: VERBIND JE, BELEEF JE EN PROEF JE!”
Op 4 en 5 april 2014 organiseerden we een tweedaagse opening van 'de Groenste Fabriek', hét nieuwe bedrijfspand van Uzin Utz, voorheen Unipro. Acht verschillende doelgroepen namen een kijkje waarbij voor elke doelgroep een zo passend mogelijke invulling werd gegeven. Niet alleen werd dit event georganiseerd ter viering van de opening van het nieuwe bedrijfspand, het event werd ook ingezet om zowel economische, maatschappelijke en zakelijke doelstellingen te behalen. De Groenste Fabriek moest de gehele samenleving inspireren, stimuleren én motiveren. Welke doelstellingen er zijn behaald en hoe deze zijn behaald, lees je hieronder!
EVENTS ALS MIDDEL OM DOELSTELLINGEN TE BEHALEN
Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij Uzin Utz. Bij de bouw van het nieuwe bedrijfspand werd hun visie op duurzaamheid vertaald naar een praktische manier van bouwen en produceren. Hier de geboorte van de Groenste Fabriek van Nederland.
Het kenmerk duurzaamheid moest volledig terugkomen in het event. Daarom bleef het niet alleen bij het organiseren van een goed verzorgde tweedaagse opening. Het event diende als aftrap voor het creëren van een uithangbord in de toekomst. Door zoveel mogelijk mensen bekend te maken met het bedrijf(spand) werd dit mogelijk. De drie concrete doelstellingen waren:
- Fungeren als kartrekker voor het industrieterrein > doelstelling Provincie en Gemeente
- Fungeren als koploper loket MVO > doelstelling Economische zaken
- Klanten verbinden, producten presenteren en een sterk netwerkevent en platform bieden voor de doelgroepen > zakelijke doelstelling
PLATFORM GROENSTE FABRIEK
Aan een opening zoals deze wordt niet zomaar voorbij gegaan. Voorafgaand, tijdens en ook na het event werd er gecommuniceerd via een centraal communicatieplatform. Het platform werd met oog op alle mensen die betrokken of geïnteresseerd waren bij Uzin Utz en de Groenste Fabriek in het leven geroepen. Hiermee werd er ook op de langere termijn interactie, binding en draagvlak gecreëerd.
Een greep uit de onderwerpen die aanbod kwamen op dit platform waren:
- Countdown tot datum van het event
- Aanmeldingsmogelijkheden
- Tentoonstellingen t.a.v. duurzaamheid
- Stand van zaken rondom het beklimmen van de Alpe d'Huzes en het volgen van het team
KONINKLIJKE OPENING
Voordat het moment daar was om het pand aan de buitenwereld te laten zien, werd het geheel in stijl geopend. Niemand minder dan Koningin Maxima, gehuld in het groen, deed de openingshandeling. Met een druk op de knop werd de palletkachel geactiveerd en kwam er groene confetti en groene rook uit de schoorsteen van het nieuwe pand. 'De Groenste Fabriek' van Nederland was hiermee officieel geopend.
Gasten werden rondgeleid door het nieuwe pand onder leiding van enthousiaste medewerkers. De kracht van het ontwerp van het nieuwe bedrijfspand is terug te vinden in de uitgekiende combinaties van verschillende energiezuinige en duurzame maatregelen. Deze werden tijdens de rondleiding gehighlight. Dat Uzin Utz dé professionele expert op dit gebied is, werd overduidelijk.
HIER HEBBEN WE HET VOOR GEDAAN
Tijdens de tweede dag lag de focus op alle medewerkers samen met familie en vrienden. Natuurlijk kregen zij ook een rondleiding door het nieuwe bedrijfspand, maar waar het vooral om draaide die dag was bedanken. Bedanken van medewerkers en partners voor het dragen van de bedrijfsdoelstellingen. Met als prioriteit een geweldige beleving tijdens een geweldig feest.
Spetterende optredens van Niek Boes, de eigen huisband ‘Uzin Utz band’ en het Unipro-percussie orkest; de 10 meest muzikale medewerkers van Unipro hadden een nummer geoefend die ze op materialen van Unipro ten gehore brachten, kwamen voorbij. De tweedaagse opening werd passend afgesloten met champagne en vuurwerk!